Kylskåp, Thermoprodukter och världsklass!

För att göra en lång historia lång..

I slutet av semestern sommaren 2019 när vi var på hemväg bestämde sig vår kyl för att lägga ner. Vi låg på Utö och det var rimligt nära till Nynäshamn och civilistationen. Det blev en resa med pendeltåget in till Erlandssons i Solna. Killen jag fick tag i visste inte ens att dom sålde kylaggregat men efter lite upplysning hittade han en isotherm med ASU, den modell jag ville ha. På kvällen inleddes operationen med installationen vilket får anses som mycket tacksamt när det satt en äldre isotherm sedan tidigare. Det tog ett par timmar innan lamporna lyste och jag kunde pusta ut.

Efterföljande dag ute i naturen var hela boxen en isklump och på natten var det batteritorsk. Lättare felsökning utan resultat och resten av säsongen användes metoden slå på/slå av. Vintern fylldes av annat och detta föll i glömska.

På vårens mässa tog jag kontakt med isotherm-representant som misstänkte att givaren på kylmagasinets baksida hamnat ur position. Detta kontrollerades och jag kunde inte se något konstigt. Sjösättningen närmade sig med stormsteg och jag skickade ett mail till Erlandssons. Förvisso utan kvitto men jag hade nog väntat mig någon liten reaktion. Nån vecka senare var båten i sjön och kvittot upphittat. Ny reklamation och denna gång med kvitto. Nu studsade mailet med vändande post vidare till Thermoprodukter i Kalmar och då började det hända saker.

Först några frågor rörande hur felet uppenbarade sig och det skickades en ny temperaturregleringsenhet. Tyvärr var denna av fel modell pga missförstånd och ungefär följande utspelade sig inför midsommar:

-Missat samtal från Thermoprodukter tisdag.

-Jag ringer åter onsdag em på väg ner mot båten och möts av mobilsvar.

-Mailar vid framkomsten att jag försökt ringa men att han verkar ha gått för dagen.

-Får svar efter någon minut med: ”ring mig och ett mobilnummer”

-Ringer när vi lämnat kaj.

-”Var har du båten?”

-”Nja.. men nu är jag på väg ut på sjön…”

-”Ok, var är du imorgon?”

-”Väggö, St Anna skärgård”

-”Bra, jag kommer”

-”Öhhh ok…”

På utsatt tid kommer serviceribben in i viken. Jag beskriver felet och det konstateras att så där ska det inte vara. Styrenheten på kompressorn byts ut och efter nån kvart är ribben på väg bort. Sedan dess har allt fungerat klanderfritt.

Jag kan inte nog rekommendera Thermoprodukter! Fantastisk service och känsla för kundens problem och situation! Det är så här man skaffar sig kunder på livstid!

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *